You can translate my blogg with Googles help :)

lördag 6 september 2014

Ett inlägg för den nya sjukvården

Ett ideologiskt,samhällsbeskrivande inlägg för den nya sjukvården

Eller: I dessa valtider kan det vara klokt att ta även en tillbakablick på den tid som varit och fråga: kunde vi ha gjort annorlunda? Efter det kan den nya regeringen-vilken den nu blir- blicka framåt och konstatera: förändring räcker inte-det är förnyelsen som gäller.Vi vill vara bättre än i USA !

Ref. SdD/ledare:"245-miljardersfrågan",Lö 6. sept-14,av Tove Lifvendahl,tidningens politiska chefsredaktör Ett öppet brev till henne-se texten under-av undertecknad,Lasse T. Laine,filosof-samhällsvetare,alternativtänkare

Ett öppet brev

Uppsala Lö 6.sept-14

Svenska Dagbladet/

politisk chefsredaktör Tove Lifvendahl

ref. Din ledare i dag den 6. september: "245-miljardersfrågan"

Hej,

Du kanske kommer ihåg mig? Alternativtänkaren från Uppsala vars förnyelseförslag (ej förändring endast-modeord i dessa valtider) man ignorerat med gott mod (och därmed hindrat/stoppat även honom i hans karriär och livsprojekt för att utveckla det nya vetenskapsparadigmet).

Kan jag säga nu: ja-det är så här diskrimineringen kostar Sveriges skattebetalare?

Jag vet inte hur du har räknat din siffra ovan-245 miljarder- men enligt mig-se några kapitel ur den första uppsatsen i mitt SINUS- projekt 1990-2012 skulle landet sparat 7 miljarder årligen om man satsat enligt mina förslag och förnyat landstingen i hela landet.

Säg-konsultingtid på 4 år: från 1994 7 miljarder x 20 år= 140 miljarder Plus minskning av andra kostnader för privata sfären: människor som kommit i vården tidigare,varit mindre tid sjuka,kunnat köpa varor och tjänster då tidigare i jobb igen,osv.,osv.

Den nya samhällsmodellen-

Delvis Marknadsstyrd Offentlig Sektor-

skulle duga än som ett alternativ för att dels effektivisera den offentliga sektorn och dels sparande statens,kommuners och landstingens ansträngda ekonomier då den åldrande befolkningens ökande efterfråga på sjukvård måste finansieras-fortfarande ett dilemma för dagens och kommande regeringens politiker.

Skickar bifogad två kapitel ur första uppsatsen i mitt SINUS-projekt (har kanske skickat dem till Dig tidigare-kommer inte ihåg?). Har diskuterat innehållet under tidigare år på min blogg men förgäves: ingen reagerat-privat,i politik,i media..

Kunde jag därmed säga-kontraktande Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson:

"diskriminering kostar-invandring är en investering"

Med vänliga hälsningar,

Lasse T. Laine

filosof-samhällsvetare,

den svenska alternativtänkaren

PS. Har i dessa dagar fått smaka igen den äkta,svenska rättvisan enligt yxskaft-fungerande rättssystem då ville försvara mina mänskliga rättigheter och anmäla ett brott mot mig hos Ekobrottsmyndighet som inte ens fattade innehållet utan stämplande remitterade ärendet till den lokala åklagaren hos polisen.Som-naturligtvis- gjorde det lätt för henne då ärendet var redan färdigtstämplat: inga åtgärder enligt bedömning:

"uppgifterna i ärendet ger inte anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Vad det kan nu betyda? Kanske borde ha dött under stressen som orsakades av vederbörande hotellets falsklarm som mött mig direkt efter att kommit in i hotellrummet,mitt på natten?

Ja-a-diskriminering kostar-igen.. tar en paus i reformering av socialdemokratin enligt det nya vetenskapsparadigmet..

Copyright © 2014 Lasse T. Laine och F:a Vidorg. All rights reserved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar