You can translate my blogg with Googles help :)

torsdag 28 februari 2013

Rättvisan segrade - vems rättvisa ?

Rättvisan segrade- vems rättvisa ?

ref.: tidigare blogg om min aktion UPPROP ....på denna blogg

Jag vill meddela att rättvisan segrade denna gång i det ena fallet ang. ett parkeringsbolagets sk. blufffaktoror.Jag fick ett brev i dag där de ber om ursäkt för det gjorda felet,vilket jag accepterar. I det ärendet vann rättvisan så att säga.Jag hann dock bli upprörd,men icke ur balans. Jag skrev ju dessa inlägg,sonderade kontakter för ev. hjälporganisationer såsom det svenska Civil Rights Defenders (bidrog med mindre belopp till deras värdefulla arbete,postgiro 90 01 29-8).

Som vanligt,reagerade ej pressen,Tingsrätten och polisen hade sin praxis som är ej förenlig med rättvisan enligt mig.Så-vems rättvisa vann,vems initiativ löste denna konflikt,är konflikthärden löst på lång sikt? Nej,enligt mig kvarhåller polisens vägran att ta emot brottsanmälningar i sådana här fall av ekonomisk brottslighet med hänvisning att "det är frågan om civilmål"just själva existensen av dylika bluffaktoror (ej hänvisning i detta fall med aktuella bolaget,där deras felhantering tog lång tid).Bättre kan väl politikerna och juridiskt sakkunniga? Om ej,ställer jag gärna min semantiska skärpa och samhällsvetar-kunskaper plus politisk erfarenhet som fd. ordförande i en politisk förening samt som samhällsentreprenör till lagstiftande församlingens förfogande.Mot konsultarvoden förstås eller mot tex. S-partiets riksdagsplats? Drömma kan man väl-samhällsfakta säger ett och annat eller hur?

Om du min läsare råkar själv i dylika "samhällsminor",hör gärna av dig så jag kan ge gratis råd och du slipper vänta på samhällsmyndigheternas agerande för ditt stöd eller rättvisa (oftast uteblir det).

Lasse T. Laine

filosof-samhällsvetare,socialentreprenör i tv. passiv firma Vidorg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar